Drum & Brass Kids

Drum & Brass Kids

Voor Lemelerveldse basisscholen

Ontwikkeling van kinderen

Waarom muziek op school zo belangrijk is? Kinderen leren om te luisteren en zich te concentreren. Ze krijgen meer geduld en trainen hun hersenen zodat ze meerdere dingen tegelijk kunnen doen. Ook geeft het bespelen van een instrument het kind een gevoel van eigenwaarde. Hoe goed muziek ook mag zijn: tijd, geld en kennis ontbreken helaas op veel basisscholen. Dat was voor Polyhymnia een goede reden om te starten met het Project ‘The Drum & Brass Kids’.

Ontwikkeling van kinderen

Inhoud van de workshops

Tijdens een traject van 3 maanden laten we leerlingen van de drie Lemelerveldse basisscholen kennismaken met zowel de slagwerkinstrumenten als de blaasinstrumenten. Het binnenschools traject bestaat uit 4 workshops voor de groepen 5 t/m 8. Deze groepen hebben gescheiden van elkaar 4 weken lang één uur in de week muziekles op instrumenten van de muziekvereniging. Aan het eind van de workshopserie wordt er afgesloten met een concert in ons clubgebouw, waarbij ouders, opa’s en oma’s en broertjes en zusjes uitgenodigd worden om het resultaat te komen bewonderen. Het buitenschools traject zal bestaan uit 4 proeflessen op een instrument dat is geïntroduceerd tijdens de workshops. Leerlingen kunnen hierna instappen bij één van de jeugdopleidingen van de fanfare of de slagwerkgroep.

Inhoud van de workshops