Slagwerkgroep

Woensdag 18:45 – 19:45 uur

• Repetitieavond A-groep
    Woensdag 20:00 – 21:30 uur

De slagwerkgroep bestaat uit een stel enthousiaste muzikanten en staat sinds 2015 onder leiding van Henrike Palland.

De slagwerkgroep kent een rijke geschiedenis en heeft veel grote prijzen binnengesleept, waaronder een Nederlands kampioenschap. In 2017 en 2022 is de groep met een mars paradeshow als 1e geëindigd op het Open Europees kampioenschap in Rastede, Duitsland.

De groep houdt daarnaast van een geintje en zoekt graag de uitdaging in een combinatie van muziek en entertainment. Zo wordt er jaarlijks een compleet verlichte show gemaakt. Daarnaast zoeken we naar verrassende elementen bij zowel marcherende als staande optredens. In het publiek zijn regelmatig lachende en verbaasde gezichten te zien als reactie op nieuwe creatieve ideeën die vol overgave uitgevoerd worden. Een slagwerk optreden kan met alles waar geluid uit komt, oftewel jij vraagt en wij draaien.

Muzikale leiding en repetitieavonden

• Muzikale leiding
    Henrike Palland

• Repetitieavond C-groep
    Woensdag 18:15 – 19:15 uur
  • Repetitieavond B-groep
    Woensdag 18:45 – 19:45 uur

• Repetitieavond A-groep
    Woensdag 20:00 – 21:30 uur

Jeugdopleidingen

De eerste beginselen van het ‘samenspelen’ doen wij in een opstap slagwerkgroep (C). Deze groep bestaat uit leerlingen die nog maar net lid zijn. Voor leerlingen met meer ervaring hebben wij een jeugdslagwerkgroep (B). Hier leren ze samenspelen en worden er muziekstukken ingestudeerd. De jeugdslagwerkgroep is een plek waar je de verschillende slagwerkinstrumenten leert kennen. Zo kun je naast de kleine trom ook de grote trom, de bongo’s, conga’s, tomtoms, bekkens of andere instrumenten leren bespelen. Alles wat je leert in de individuele lessen op woensdag- of donderdagmiddag, leer je vervolgens in deze groep toe te passen. De jeugdslagwerkgroep repeteert elke woensdag van 18:45 – 19:45 uur in het clubgebouw.

Jeugdopleidingen

Enthousiast?
Probeer het in 4 gratis proeflessen!

Heb je interesse in het bespelen van een slagwerkinstrument? Wij bieden je graag vier gratis proeflessen aan waarin jij kunt ontdekken hoe leuk het is om muziek te maken! Voor de proeflessen krijg je materialen van de vereniging in bruikleen.

Kom je een keer bij ons langs?