Twee majoretteteams Nederlands Kampioen

Afgelopen zaterdag, 21 januari, was het dan eindelijk zover. Na maanden trainen stonden de vier majoretteteams van muziekvereniging Polyhymnia, onder leiding van Marinda Westendorp, Britt Westendorp, Gerie Kampjes en Melissa Stobbelaar, op het NK majorette in Topsportcentrum Almere. In totaal bestonden de teams uit 38 majorettes die stuk voor stuk erg hun best hebben gedaan om de shows nog één keer te laten zien op de belangrijkste wedstrijd van het jaar.
Onder een gezonde dosis spanning reisden de majorettes al vroeg op de zaterdagochtend af naar Almere. Eén voor één mochten de teams hun show presenteren aan de jury en de resultaten mogen zeker gevierd worden. Het D-team is met 79,60 punten Nederlands Kampioen geworden! Het C-team is met 78,40 punten 5e van Nederland geworden. Het B-team is met 82,30 punten Nederlands Kampioen geworden! Het A-team is met 80,20 punten 4e van Nederland geworden.
De voorbereidingen startten ongeveer een jaar eerder, met het opzetten van de nieuwe shows. Hiermee zijn alle teams in oktober 2022 op wedstrijd geweest. De punten van deze wedstrijd bepaalden voor alle teams of zij mee mochten doen aan het Overijssels Kampioenschap. De dames en heer hebben hun uiterste best gedaan en de resultaten waren er dan ook naar. Het A-, B-, C- en D-team hebben zich geplaatst voor de wedstrijd waar de tickets voor het NK te behalen waren.
In het eerste weekend van november hebben alle majorettes met hun teams wederom genoeg punten gescoord, waarmee alle teams een ticket ontvingen voor het NK majorette dat afgelopen weekend plaatsvond. Alle dames en heer hebben een superprestatie neergezet. Gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten, daar mogen jullie erg trots op zijn!