‘Eindeloos talent’ bij kerstconcert van Polyhymnia

Zaterdagavond 17 december waren er prachtige kerstklanken te horen in de Brugkerk. Muziekvereniging Polyhymnia verzorgde onder leiding van dirigent Wilbert Sleumer een bijzonder kerstconcert. Er waren veel bekende kerstmelodieën te horen, veelal net in een ander jasje gestoken. Daarnaast kwamen er ook wat kerstnummers langs uit andere culturen. Met de vrieskou buiten was het in de Brugkerk heerlijk wegdromen bij deze warme klanken.

Dit jaar was een bijzondere editie omdat dit kerstconcert tevens de afsluiting vormde van de ‘eindeloos talent’ clinics verzorgd door Polyhymnia. De afgelopen tien weken hebben een aantal volwassenen flink geoefend om een muziekinstrument te leren bespelen. Tijdens het kerstconcert hebben zij laten horen wat zij in zo’n korte tijd hebben geleerd. Toch wel wat zenuwachtig speelden zij voor het eerst voor publiek en hebben zij tevens een aantal nummers meegespeeld met de fanfare. Bij het voorbereiden van het concert klonk er al meermalen ‘wauw’, wat bijzonder dat de deelnemers dit niveau nu al bereikt hebben. Het vele oefenen door deze enthousiaste deelnemers heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Het merendeel heeft besloten de komende periode verder te gaan oefenen middels privélessen, daaruit blijkt wel dat ze er allemaal veel plezier aan hebben beleefd de afgelopen periode.

Polyhymnia is trots dat zij weer een aantal talenten rijker zijn. Samen muziek maken blijkt maar weer een fantastische tijdloze hobby te zijn. Mocht je nu denken, dat zou ik ook wel willen. Schroom niet om contact met ons op te nemen. Er gaan nieuwe clinics voor volwassenen gepland worden, interesse hiervoor kun je onder andere kenbaar maken door je vrijblijvend in te schrijven via onze website www.muziekverenigingpolyhymnia.nl

Na afloop hebben we nog even na gekletst onder het genot van een kopje koffie en heerlijke speculaastaart. Die koffie ging er wel in vertelde één van de deelnemers, want van dat blazen krijg je best een droge mond.

foto’s: Martin Zwakenberg

Eindeloos talent: