Majorettes Polyhymnia succesvol op NK in Almere

Afgelopen weekend hebben de majorettes van zowel het A als het B team van muziekvereniging Polyhymnia deelgenomen aan de Nederlandse Kampioenschappen. De KNMO-NTSB 2019 werd dit jaar gehouden in Almere. Dat op zichzelf is al een enorme prestatie, je wordt er niet zomaar voor geselecteerd namelijk. Door de goede prestaties in het afgelopen jaar kun je geselecteerd worden voor het NK. Als dan beide teams geselecteerd worden kun je de conclusie trekken dat er talent in de groep zit, dat de begeleiding goed is en dat het gaat om teamprestaties.

Met die wetenschap konden de dames van het B-team op zaterdag afreizen naar Almere, waarna het A-team op zondag op pad is gegaan. Beide dagen is met een gesponsorde bus vol met meereizende supporters richting Almere gereden. Dat maakt de entourage natuurlijk helemaal af!!

Het B-team liet een “no drop routine” show zien. Dit betekent dat ze in de hele show geen één baton hebben laten vallen. Dat is echt super knap!! Van de 8 deelnemende NK kandidaten zijn de dames zowaar op het podium beland. Met maar liefst 83,5 punten, zijn ze derde van Nederland geworden! Een geweldige prestatie waar de dames flink van konden genieten!

Maar de leiding Marinda Westendorp, Melissa Stobbelaar en Britt Westendorp moesten de knop al vrij snel omzetten naar “the day after”. Nadat het B-team om 22.00 uur feestelijk waren ontvangen door haar trouwe supporters, ging de A-groep de volgende ochtend om 8.00 uur weer richting Almere voor hun show. Het was mooi te zien dat beide dagen de teams elkaar kwamen aanmoedigen, een belangrijk punt voor het uiteindelijke succes!
Ook het A-team gooide hoge ogen. De 78,6 punten maakten het dat ze achtste van Nederland zijn geworden! De concurrentie in deze groep van 11 deelnemende verenigingen was groot, maar de ervaring was groter.

De majorettes zijn een hele mooie ervaring rijker, ze hebben hele goede prestaties neergezet op het NK in Almere, daar kunnen ze nog heel lang van genieten!!
Een mooi begin van het jubileumjaar van de muziekvereniging. Dit jaar zullen in het kader van het jubileum nog een aantal mooie evenementen worden georganiseerd. In het kort; een jubileumconcert op 4 april, waar de voltallige vereniging haar nieuwe uniform zal presenteren!! In het jubileumweekend op 19 en 20 september zal “Polyhymnia’s Night of the Proms” onder een andere naam terugkeren in Lemelerveld. Lokale artiesten onder begeleiding van de bigband genaamd Polyhymnia. Het is in het verleden een succes gebleken, dus een goede reden voor een herhaling………. Het bloazersfestival zal dit weekend in gezelligheid afsluiten. Daarover allemaal later meer, eerst even lekker nagenieten van het eerste succes van dit jaar!!